Diverzita a inkluze je v posledních letech poměrně velké a zároveň i dosti ožehavé téma, které většina hráčů nevnímá úplně pozitivně. Toho jsou si vědomi i tvůrci ze studia HEXWORKS, kteří dali při komunikaci se svými investory jasně najevo, že se ve svých hrách na politiku a tato témata zaměřovat nebudou. Tito tvůrci her chtějí nabídnout zkrátka jen vynikající zážitek a uvěřitelné postavy, což by jim mělo přinést komerční úspěch. Chtějí zkrátka dělat dobré hry.
V posledních letech začalo toto téma pronikat nejenom do filmů a seriálů, ale také do her. Takzvané DEI aspekty, tedy Diverzita, Rovnost a Inkluze, začali pronikat do her, ať už z přesvědčení autorů, či v rámci jistého společenského tlaku. Bohužel se z toho stala obrovská agenda, kdy jsou autoři kritizováni za to, když jejich hra podobné prvky neobsahuje.
Osobně bych toto rozhodnutí nechal čistě na autorech, nakonec už všemi vychvalované první Dragon Age obsahovalo například bisexuální postavy a hráčům to nijak nevadilo. Jelikož šlo o skvělou hru a navíc, nikdo jim to nenutil jakožto téma. Nikdo tehdy neměl pocit, že je to tam naschvál, nebo že by nám hra něco cpala na sílu. Samozřejmě tyto prvky o to více vyniknou, pokud jde o jinak vcelku špatnou hru, což nevoli hráčů jenom znásobí. Opakem prvního Dragon Age je pak shodou okolností zatím poslední díl Dragon Age: The Veilguard, který byl za tlačení této agendy dosti kritizován. A jak jsem psal, vyniklo to o to více, že hra samotná zrovna moc dobrý nebyla. Vždy totiž záleží hlavně na kvalitě díla.
Líbil se Vám náš článek? Budeme moc rádi pokud se zapojíte do diskuze, a nebo když nám dáte odběr na jedné ze sociálních sítí. Najdete nás zatím na Facebooku, Threads a Instagramu.
Zdroj: strefainwestorow.pl